reklama

Madisonské mosty

Názov článku je nadsádzkou, trochu klamlivou, ale zároveň aj pripomenutím, známeho filmu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Za Čiernou Vodou v odľahlej pustej rovine je učupená malá, koncová a tak trochu aj zabudnutá dedinka Dolný Chotár (Alsóhatár ), akoby sa držala iba stojatých vôd starých mŕtvych ramien Čiernej Vody.

Zaparkoval som pri miestnom hostinci, ktorý stojí na okraji obce hneď pri vstupe do priestoru za hrádzou, v presvedčení, že to je to najlepšie miesto v dedine, okrem obecného úradu... Hostinec (vendégló) , či presnejšie krčma je na dedine skoro ako informačná kancelária, keby bolo treba..

Obrázok blogu


Hneď za hrádzou je most cez rameno, ktorý nevyzerá ako ten z filmu, ani neviem, či tá voda pod ním tečie, alebo iba tak pasívne stojí. Na moste stojí rybár, opiera sa o zábradlie a zaháňa sa udicou.. Tak to vyzerá z diaľky, z blízka vidím rybárku, ako nemilosrdne napichuje ďalšieho veľkého červíka na háčik. Kruhy na vode sa ešte neustálili a už ťahá z vody rybku... Naozaj rybku, lebo je naozaj malá, skoro rybička...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Prihováram sa jej, teda rybárke a chcem si tú malú odfotiť. Usmeje sa, ale odpovedá mi po maďarsky, tak neviem, ako to myslí. Medzitým to rybička vyriešila po svojom, vytrhla sa z háčika a zletela rovno do vody. Zdá sa, že som jej na chvíľu zachránil život.

Obrázok blogu


Môj pokus o konverzáciu vychádza naprázdno, aj keď mi na každú otázku odpovedá, ja jej nerozumiem a neviem, či ona mne. Radšej túto paralelnú komunikáciu opúšťam, lebo cesty sa nekrižujú.. Odchádzam do priestoru suchého poldra a dolu k vode aby som si ulovil zopár typických vodných záberov a zrkadlení.

Obrázok blogu


Po chvíli sa vraciam cez most do dediny, na hrádzu. Na moste opäť skúšam: Ako to ide? Chytili ste niečo? - Nije, odpovedá žena. Lebo voda nagyon kicsi... tak tomu už trochu rozumiem. Že je nízka hladina vody, preto sa jej nedarí... Heuréka, volám si v duchu, tak predsa sa dohovoríme. Odznelo ešte niekoľko viet, tento krát už v slovenčine, síce trochu "lámanej" ale to nevadí. Už neviem, komu držím palce, či rybám, alebo rybárke...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Odchádzam po hrádzi, z ľavej strany zarastený priestor zväčša kríkmi, za nimi vysoké stromy a medzitým sa dá tušiť riečne rameno naplnené stojatou vodou. Z druhej strany je cesta a domy, kŕdle sliepok bežia ozlomkrky z hrádze, ako pred votrelcom. Cez slepačiu bránu sa nasúkajú do svojich dvorov. Vzápätí sa v diere objaví psia hlava a povinné zabrechanie, ktoré som ani nestačil nafotiť lebo si hlavu rýchlo stiahol domov ku sliepkam.

Obrázok blogu


Neskôr, za domami v priestore nikoho sa nájde všeličo, kvalitný prasačí hnoj, to cítiť aj v povetrí, ďalej starý vyslúžilý Trabant 601 zapichnutý nosom do lesa.

Obrázok blogu


K vodnej hladine sa dostávam len po prekonaní niekoľkých prekážok, ale aj tak som veľa neuvidel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Komáre už nie sú, ale roje malých mušiek poletujú okolo.

Obrázok blogu


Cestou späť sme vyplašili kŕdeľ holubov, po povinných vzdušných kruhoch sadajú na svoju strechu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dovolil som si zaradiť aj môj autoportrét z krivého zrkadla na križovatke... :)

Stretli sme prítulnú mačku...

Obrázok blogu

...a nakoniec sme objavili starý most, vlastne iba lávku, ktorej sa už unudený fotoaparát zaradoval. Napriek lákavej neistote, čo čakala za mostom, som sa neodvážil vstúpiť naň. Na Madisonský sa vôbec nepodobal...

Obrázok blogu

Z Dolného Chotára som chcel prejsť krížom do Vlčian, ale na mape taká cesta nie je. Pozbieral som preto odvahu a vstúpil som do miestnej informačnej kancelárie, teda do hostinca, so svojou slovenčinou, so slovenským pozdravom, so slovenským úsmevom a spýtal som sa na možnosť prechodu do Vlčian.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Krčmárka sa pochopiteľne tiež usmiala a uznala môj zámer za reálny, ibaže by som musel prejsť po poľných cestách... Aj báčikovia v krčme jej pritakali... Poľnou cestou teda nie..

Obrázok blogu


Bolo to príjemné popoludnie, aj kvôli vzájomnej snahe o porozumenie...

Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  886
  •  | 
  • Páči sa:  173x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu