reklama

Duchonka - Kulháň

V piatok 5. septembra otvorili na Duchonke nový lesný náučný chodník.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Všetci už o tom písali, na otvorení mal byť aj náš premiér, takže iba v stručnosti - bol som tam tiež, ale až v nedeľu... Všetko o chodníku už je na webe, tak iba moje dojmy... 

Obrázok blogu

Celá trasa z Duchonky až na Kulháň vedie po spevnenej lesnej ceste,posypanej jemným bielym dolomitom, takže pod nohami svieti, vŕzga atrochu aj práši.

Obrázok blogu

Mojim prvým lietajúcim úlovkom bol motýľ, ktorý skúma stopy na ceste... /širšie súvislosti po kliknutí/.

Obrázok blogu

Cesta je prístupná len vozidlám lesnej správy, napriektomu sme, skoro na Kulháni, stretli auto s Dánskou poznávacouznačkou. Nepochodil, pri závore sa musel otočiť a vrátiť späť,aby nás ešte raz poprášil... 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Cesta je naozaj biela, takže sa nedá zablúdiť ani v noci... Na trase je 22 informačných tabúľ s kompletným výkladom o lesnej faune aflóre. Najviac ma zaujali vzorky dreva všetkých stromov rastúcich vrezervácii.

Obrázok blogu

Popri ceste je vysoký les...

Obrázok blogu

A nájdu sa ešte aj zvončeky a iné drobné kvitnúce byliny.

Obrázok blogu

Rybník na Kulháni.

Výškovo je cesta vyvážená, má úseky stúpajúce i klesajúce, veľmi vhodné nanedeľné rodinné vychádzky ale zároveň je aj cyklotrasou, s čím musíchodec aj cyklista počítať.

Obrázok blogu

Najviac som bol zvedavý na staré duby rastúce na Kulháni, mali by mať až do 500rokov. Pekný kus života a ľudskej histórie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Na mohutných koreňoch duba sa usadila huba. V jej tvare som niečo hľadal a našiel som ohnivú líšku (Firefox :), ale aj červenú mušľu v ktorej sa skrýva perla...

Obrázok blogu

Najväčší a pravdepodobne aj najstarší z dubov.

Obrázok blogu

Priemer kmeňa by som odhadol minimálne na 4 metre.

Obrázok blogu

Staré konáre doslúžili, ale dub číslo 5 ešte žije...

Obrázok blogu

Iný zdravý krásavec.

Obrázok blogu

Na Kulháni je prírodnáreštaurácia, kde si návštevníci môžu vlastnoručne chytiť rybu, položiťju na gril a potom ju pečenú skonzumovať... Priznávam, že chytania mojej potravinovej obeti som sa nezúčastnil, čo ma samozrejme neospravedlňuje...

Obrázok blogu

Cestou od rybníka k reštaurácii sa dajú pozorovať diviaky v obore. V nedeľňajšej horúčavu boli skryté v húštinách, tak nám museli stačiť husi a kačky v hospodárskom dvore reštaurácie...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

...a svinky len takéto vypasené /aj so svojou svinskou mládežou.../

. . .

Tak máme o jednu turistickú príležitosť v blízkosti Topoľčianskeho hradu naviac... Na konci januára sme boli na hrade a zastavili sme sa aj na Duchonke, bolo tam dosť pusto a objekty bývalého detského tábora vyzerali byť zanedbané... Hádam sa aj to zmení...

Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  886
  •  | 
  • Páči sa:  173x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu