reklama

Bratislavský týždeň

Nechcel som o tomto písať ako o dovolenke v Bratislave, lebo to bola skôr pracovná záležitosť. Aj tak nám ostal čas na prechádzky mestom a kúsok kultúry. Mojou zásadou je, chodiť všade s fotoaparátom. Len raz som túto zásadu porušil a tak som prišiel o svoje najzaujímavejšie zábery. Možno to preháňam. Aj teraz to bude len pestrá zmes starej i novej Bratislavy, skôr detaily ako celky, ktoré približne mapujú náš pohyb mestom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)
Obrázok blogu

Kde inde by sme mali začať, ak nie pri mestskej bráne "GATE" reality show mesta Bratislava? Vstúpte prosím.

Obrázok blogu

Konečne aj niečo iné, ako "Devínsky masaker", ktorý je hojne zastúpený v centre mesta na plagátoch. Len nie som istý, či predajcovia masakrujú ceny, alebo peňaženky kupujúcich. Ale nie kvôli tomu som sa sem zameral, upútal ma príťažlivý klobúk, ktorý má šmrnc (pekné slovo).

Obrázok blogu

V galérii je kultúra, zväčša preverená časom...

Obrázok blogu

Nevynechali sme aktuálnych Galandovcov, ale o tom inokedy. Na Galandovcov som sa tešil už aj preto, že sme nedávno navštívili Galériu Mikuláša Galandu v Turčianskych Tepliciach.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Pokračujeme galériou Staré mesto s mladými ľuďmi.

Obrázok blogu

Nadchýname sa, rovnako ako vždy, starými kontúrami.

Obrázok blogu

A úzkymi dláždenými uličkami.

Obrázok blogu

Obligátny výhľad z brány na bránu, pre zmenu, trochu "harfovito" orámovaný.

Obrázok blogu

Na Hlavnom námestí je stále ten istý Napoleon, ale teraz by som ho nazval Napoleon Voyer-parte. Sleduje nás, čo si dávame v neďalekej nemenovanej kaviarničke.

Obrázok blogu

Nebolo to nič neobyčajné, len obyčajná čokoláda pravá, alebo biela, podľa chuti...

Obrázok blogu

Nová doba prináša aj nové dominanty. Na jednej strane Michalská veža a za chrbtom v diaľke "outú" vežiak.

Obrázok blogu

Michalská konvencia, ktorá sa nemení. Pôvodne som chcel nájsť svoju starú fotografiu z roku Pána na porovnanie, ale nenašiel som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pokus o kompozíciu s kanalizačnou mrežou.

Obrázok blogu

Záhadné znaky pod Michalskou bránou.

Obrázok blogu

Konvencia pod baštou. Kto by si to nesfotil, keď ju ozvláštňujú syrové atrapy...

Obrázok blogu

Iný svet na Mlynských Nivách. Zvláštnu formu EURA pred bankou celkom chápem. Menej už tie externé vybočenia na výškových budovách.

Obrázok blogu

Aj táto futuristická dlažba, videná ako dôsledok erupcie na finančných trhoch, mi celkom pasuje pred bankový dom.

Obrázok blogu

Banka buď prosperuje a rastie do nebotyčných výšav, alebo neexistuje. Taký máme Svet.

Obrázok blogu

Pokojný večer symbolizujú staré osamelé stromy na Petržalskej strane Dunaja.

Obrázok blogu

Bratislavská panoráma, akú som si už dávno nevychutnal. Správne osvetlený hrad i jeho obranné valy, odlesky svetiel na hladine a jemná "vodotlač" stromu v popredí. Tak by som tú atmosféru na fotografii vnímal. Popravde, aj v realite to bolo presne tak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Náš kultúrny a občerstvovací stánok toho večera, so Zuzanou Krónerovou.

Obrázok blogu

- o -

Na záver už len pár slov o divadle v podpalubí. Loď Adyho Hajdu osloví aj "kaviarenskou" časťou, kde podávajú okrem iného aj výborný mätový čaj.

"One-woman show" v takejto podobe som videl prvýkrát. V prostredí demontovanej strojovne bývalej aktívnej lode sedelo na obyčajných stoličkách 150 divákov a herečku sme mali takmer na dosah ruky. Na to si treba chvíľu zvykať. Mal som dojem, že aj Zuzana Krónerová v postave osamelej starnúcej ženy Shirley Valentine si na nás zvyká a naplno sa uvoľnila až v druhej polovici predstavenia po prestávke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do kultúrneho zážitku toho večera si vkladám tri rovnocenné dojmy: večernú panorámu mesta, mätový čaj na lodi a najmä ťažko skúšané hlasivky bosej Zuzany Krónerovej na podlahe strojovne, ktorá znamená svet.

Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  886
  •  | 
  • Páči sa:  173x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu