reklama

Wiener Schnitzel

Viedenský bravčový rezeň je najlepší vo Viedni. Najväčší mi však naservírovali pred pár rokmi v nemeckom Garmisch-Partenkirchene. Bol tak vyklepaný, že sa nezmestil na tanier a keď som ho zdvihol, bolo cezeň vidieť skoro až do Viedne (starý vtip, ale niekedy pasuje). Ale aby ste si nemysleli, že mám rád iba rezne, mám rád aj viedenskú roštenku a bryndzové halušky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Vo Viedni mám skúsenosť len s jednou kuchárkou a tá nám navarila výborný ruský boršč. Rezeň sa vraj hodí len na nedeľu a na dni s pekným počasím. Včera bolo také, ako sa hovorí, pod psa.

Pred cestou do Viedne sme prespali u našich v Bratislave, na sídlisku kde je viac áut ako obyvateľov a keď prídu takýto "cezpoľní" návštevníci, raduje sa aj mestská polícia. Priznám sa, že som zle zaparkoval, ale v ten večer to bola jediná možnosť na širokom okolí. Dúfal som, že ráno skoro vyrazíme nepozorovane na západ bez poškvrny. Ako sa dalo čakať, čakala ma papuča na predom kolese.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nerád jazdím s papučou, tak som hneď zavolal policajtov. Boli tam ako na koni a po veľmi krátkom, priateľskom rozhovore som venoval do ich rozpočtu 10 €. Za 8 hodín bezpečného parkovania to ani nie je tak veľa, ale nabudúce radšej inak, lebo už si ma poznačili a mohlo by to už byť viac.

Cesta do Viedne aj samotná Viedeň bola pokrytá hmlou, našťastie s dohľadnosťou okolo 300 m, čo bolo fajn. Pri známej ohľaduplnosti rakúskych vodičov som bol v pohode. Stačilo si všímať len tých "našich", tí sa stále niekam ponáhľajú. My sme išli na výlet, tak sme mali času dosť aj na dodržiavanie pravidiel.

Viedeň so satelitnou navigáciou je brnkačka, bez poroblémov nás doviedla na vopred vyhliadnuté parkovisko na ulici Princa Eugena. Našim jediným cieľom totiž bolo múzeum a zámok Belveder. Konkrétny záujem sme mali o obrazy Gustava Klimta. V galérii však nie je dovolené fotografovanie, tak pre ukážku si možete zájsť na túto stránku. V obraze mám len niekoľko jesenných viedenských rezov...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pamätník Červenej armády na Schwarzenbergovom námestí vo Viedni trochu pripomína náš Slavín (fotené z parkoviska, iné foto tu).

Obrázok blogu

Na ulici Princa Eugena sídli nekoľko ambasád.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Galéria z boku.

Obrázok blogu

Za hmlistou bránou sú vstupenky.

Obrázok blogu

Terasovité záhrady medzi horným a dolným Belvederom.

Obrázok blogu

Hmla sa drží hore...

Obrázok blogu

Návštevníci záhrad.

Obrázok blogu

Aj na ulicu Princa Eugena musia prísť zberné vozidlá na odpad. Stláča sa do takýchto umelecky zdobených zberných vozidiel. Celý svet sa tak točí okolo odpadov...

Obrázok blogu

Nebol by som proti, keby aj v Bratislave jazdili takéto pené električky. Možno už čoskoro budú.

Obrázok blogu

V tomto čase je jeseň aj vo Viedni. Listy zdobia chodník, kým ich služobníci mesta nepozametajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výstavný kúsok motocykla, na ktorom ma zaujalo sedadlo zo starého traktora.

Obrázok blogu

Na záver niečo z parku vo štvrti Donaustadt (Badeteich Hirschstetten).

V pozadí normálne sídliskové "paneláky".

Obrázok blogu

Vhodné pre rodiny a psích spoločníkov.

Obrázok blogu

Romantika rovnaká ako u nás pri vode.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nabudúce v lepších časoch (z pohľadu počasia)...

Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  886
  •  | 
  • Páči sa:  173x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu