Jozef Banáš a jeho Kódy

Autor: Jozef Javurek | 30.5.2014 o 10:00 | Karma článku: 5,42 | Prečítané:  1995x

Tak nejako by sa stručne dal charakterizovať obsah stretnutia spisovateľa Jozefa Banáša so svojimi čitateľmi v knižnici Jána Johanidesa v Šali.   

O týchto dvoch knihách "Kód 1" a "Kód 9" sa zvykne hovoriť ako o kontrovezných, s ohľadom na spracovanú tému. Napriek tomu, diskusia zo strany čitateľov, vôbec nebola kontroverzná. Spisovateľ Banáš hovoril o všetkých svojich knihách, aj o svojom stúpaní na vrchol slovenského "bestselleru". Ak by sme si to stručne zrekapitulovali, jeho doménou sú politicky ladené knihy, ako veľmi zábavní "Idioti v politike", či "Sezóna potkanov", alebo ďalšie dve o našej nedávnej histórii: "Zastavte Dubčeka" a "Zóna nadšenia". 

Ako čitateľ mám v tomto smere isté rezervy, nečítal som ešte Zónu nadšenia a Zastavte Dubčeka, ani Kód 9, ale hádam, že dobré knihy nestratia na zaujímavosti, kým sa k nim dostanem. Banášove knihy majú úspech aj v zahraničí, zrejme taký humorne ladený opis reálnej politiky a poučení z toho plynúcich, ako "Idioti v politike", je blízky ľudskej politike kdekoľvek na svete. Hádam aj preto sa niektoré jeho knihy prekladajú do cudzích jazykov. Vyšli už v Nemecku a skutočne raritne aj v Indiii. 

Stretnutie s čitateľmi v Šali malo úspech, priestor knižnice vyhradený pre podobné besedy, bol zaplnený najmenej 40-timi návštevníkmi. V závere, po diskusii sa konalo autorské podpisovanie kníh a aj tam sa vytvoril pekne dlhý rad... Mne sa podarilo ukoristiť zopár záberov pre priblíženie atmosféry stretnutia.

Publikum tvorili väčšinou dámy, čo je celkom pochopiteľné... 

Mgr. Adriana Gerová, riaditeľka šalianskej knižnice Jána Johanidesa so svojim hosťom.

V ďalšom už mal hlavné slovo spisovateľ Jozef Banáš

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?