reklama

Jaskyňa Driny

Sľúbil som ukázať výsledok môjho pokusu fotografovať v jaskyni Driny, tak tu je to...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

Jaskyňu Driny sme mali na programe až po hrade Červený Kameň a tam to bolo zaujímavé, tak sme ledva stihli posledný vstup do jaskyne. Zaparkovali sme na Jahodníku, odtiaľ do krásneho lesa, cestou, ktorá bola znesiteľná, len záverečné stúpanie, aj keď po schodoch dalo zabrať, lebo sme sa náhlili.

Driny, výstup
Driny, výstup 

O strmosti terénu nemusím presviedčať slovami, stačí pohľad na svah v záverečnej časti výstupu.

Obrázok blogu

Od istého času mám takú taktiku, ako fotograf sa musím občas zastaviť, nasnímať kvietok, skalnú stenu alebo čokoľvek iné, takže sa príliš nemusím zadýchať ani pri náročnom výstupe...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

A ešte detail, z rôznych uhlov, aby som doma mohol vyberať...

Obrázok blogu

Speleo bar a pokladňa, všetko na poslednú chvíľu...

Obrázok blogu


Jasné, že som chcel fotografovať v jaskyni, aj keď s tým veľa skúseností nemám, vlastne žiadne. Keď mi pri pokladni povedali, že to stojí 200 Sk, začal som uvažovať, načo mi pokladník len tak mimochodom zahlásil, že sa uvažuje o úplnom zákaze fotografovania v jaskyni. Na to som sa chytil a zaplatil, možno je to posledná príležitosť.....

Jaskyňa Driny je podzemnou perlou Malých Karpát. Nie sú tam tak rozsiahle priestory ako v našich najznámejších jaskyniach, ale má svoje čaro. Hneď od vstupnej sály...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Môj štvorročný Olympus sa nenaučil zaostrovať pri slabom osvetlení, preto ani fotenie s bleskom nie je zárukou úspechu, tak som sa rozhodol pre časť záberov s bleskom a časť s využitím jaskynného osvetlenia, vlastnej pevnej ruky a vysokej citlivosti snímača. Mne sa viac pozdávajú tie tie druhé, aj keď sú farebne niekam posunuté, ale majú svoju atmosféru... Tie bleskové sú zväčša príliš tvrdé a ploché...

Tajomný svet svetla a tieňov, aj to je jaskyňa. Pri takomto fotografovaní vlastne ide o snímanie vopred určených objektov...

Obrázok blogu

Nebudem tie útvary menovať, sprievodcovia v jaskyni ovládajú dokonale svoje remeslo a návštevníkov upozornia na zvláštnosti, zaujímavosti a niektoré útvary aj pomenujú podľa ich zaužívanej výkladovej legendy. V prípade mojich fotografií je možné popustiť uzdu vlastnej fantázii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Jeden z najkrajších útvarov jaskyne Driny, pri pohľade proti svetlu sa ukazuje ako priesvitné slonie ucho...

Obrázok blogu

Aj nasledovné kompozície majú, v podstate, na svedomí jaskynní osvetľovači. Stačí si to všimnúť a cvaknúť... a nestratiť sa skupinke, lebo je to zakázané...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Otázka, kam sa v skupine zaradiť je dosť dôležitá. Najprv som si myslel, že to bude na čele (kto by nechcel byť prvý...), ale nakoniec sa ukázalo lepšie, byť na konci (..když si nebyl první, ať si poslední..), tak som trochu porušoval pravidlo a občas som sa na chvíľu stratil a skupinka na mňa čakala...

Obrázok blogu

Toto je posledný obraz,nehovorím, že najkrajší, ale patrí k tým, na ktoré, keď sa zadívam, ma unášajú do sveta fantázie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Kto bol v jaskyni Driny, sa ma teraz môže opýtať, a kde sú zajačie uši? Mám ich, ale sú "bleskové", úmyselne som ich vynechal, sú tak známe, že sú asi na všetkých materiáloch o jaskyni... Aj na pohľadniciach - pán pokladník - barman v jednej osobe má taký názor - veď na pohľadniciach je všetko... Tak o čo ide?

A práve o to ide.

.

Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  886
  •  | 
  • Páči sa:  173x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu