reklama

PC pod stolom

Pri dnešných pomerne objemných skriniach PC je celkom bežné, že počítač je umiestnený pod stolom. Na prístup k disketovým a CD mechanikám sa časom dá zvyknúť. Nakoniec, tak často ich v bežnej praxi nepotrebujeme. Čo však urobiť so signalizáciou chodu HDD?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Je dosť nepríjemné skláňať hlavu dolu. Niekto povie, ženepotrebuje vedieť, či sa práve v tejto chvíli číta z disku, alebo naň zapisuje. Javšak mám rád čo najväčšiu kontrolu nad tým, čo sa vnútri skrine deje, preto mikontrolka činnosti HDD chýbala.

Nechal som sa inšpirovať rôznymi zariadeniami využívajúcimiUSB ako zdroj prúdu (mini ventilátor a pod.) a navrhol som sijednoduché zariadenie na prenos informácie z PC skrine na viditeľné miestopod monitorom, bez zásahu do vnútra PC.

Navrhnutá schéma je len jednou z viacerých možností.Vychádzal som takpovediac zo šuplíkových zásob. Tu je schéma zapojenia:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Vľavo je USB konektor s pripojeným napájaním. Odpor R1určuje maximálny odber prúdu cca 12 mA, kondenzátor vyrovnáva špičkové odbery.Na signalizáciu som použil červenú LED diódu D1 s priemerom 10 mm. Spínacím prvkom je bežný NPN tranzistor s napäťovým deličom v báze tvorenýmfotoodporom a odporom R3.  Priosvetľovaní fotoodporu blikajúcou LED diódou PC sa mení jeho odpor a tentosignál po zosilnení tranzistorom rozsvecuje v rovnakom rytme „externú“ LEDdiódu D1.

Fotoodpor je mechanicky umiestnený čo najbližšiek signalizačnej LED dióde na skrini PC. K montáži je treba ešte konektorUSB a zrealizovať pripevnenie fotoodporu na skriňu PC (ja som použil držiakprilepený dvojstrannou lepiacou páskou).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na monitore, alebo pod ním, skrátka nadobre viditeľnom mieste do vhodného držiaku umiestniť signalizačnú diódua spolu s ňou aj tých pár súčiastok na kúsku plošného spoja. Ja som na to použilblok z tvrdej PUR peny (mal som ho na stole ako vzorku od dodávateľatepelnej izolácie).

Pretože toto nie je stavebný návod, len inšpiratívny článok,ostáva zopár problémov ktoré musí prípadný realizátor vyriešiť svojim tvorivýmprístupom.

Na obrázku je moje riešenie umiestnenia dodatočnejsignalizácie pod monitorom:

Obrázok blogu

A držiak s fotoodporom prilepený na skriňu PC:

Obrázok blogu


Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  886
  •  | 
  • Páči sa:  173x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu