reklama

Štyri pády, pád prvý

Je ráno a vonku opäť sneží. Čas vhodný na pády. Slovenčina má 6 pádov, predtým mala sedem. Ja mám štyri.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Prvý pád bicyklový - salto mortale...

Bolo to už pred desiatimi rokmi, náhlil som sa na bicykli zo záhrady.Na riadidlách som mal zavesenú veľkú plátenú tašku (pamiatka naolympiádu 1980 v Moskve) plnú zeleniny. Presne tak, ako sa to nemá.

Okolití susedia videli číslo ako vystrihnuté z cirkusovéhopredstavenia. Artista šliape do pedálov, naberá rýchlosť a keď jedostatočne veľká, malá nerovnosť terénu, taška podskočí a zapadne dootáčajúceho sa predného kolesa.

Koleso v tom momente ostáva stáť na mieste. Bicykel sa pohybuje ďalej,pretáča sa namiesto kolesa okolo jeho osi a nádherným oblúkom s nímletím aj ja. Mám najväčšiu zotrvačnú hmotu, preto letím dopredu ako prvý.

Vo vzduchu sa točím a chystám sa na dopad ako keď sa nacvičuje džudokotúľ. Dopadám cez pravé plece, kotúľam sa po chrbte a končím predbicyklom natiahnutý ako šnúra na žinenke v telocvični.

Okamžite vstávam, nikde nevidieť krv, ja som celý, žiadna bolesť,žiadne odreniny... Pozdravím najbližších susedov, ktorí majú zamrznutýúdiv na tvári, beriem bicykel, narovnávam otočené riadidlá a opäťsadám do sedla.

Prvý pád: Kto? Čo? Ja, bicykel a taška so zeleninou.

Následky - možno aj vďaka nácviku pádov počas ZVS v roku 1962, žiadne.
Fotodokumentácia, video - žiadne.
Poučenie - trvalé (minimálne do ďalšieho pádu...)



Nabudúce: druhý pád bicyklový s poctou...



Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  884
  •  | 
  • Páči sa:  170x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu