reklama

Druhý pád

Nedávno som začal písať o svojich pádoch. Ten prvý pád som nazval salto mortale a skončil s malou odreninou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Môj druhý zaznamenaný pád sa uskutočnil ako inak, opäť z bicykla. Bola to moja prvá jarná cesta do záhradky, teda aj prvá jazda po zime. Tým nechcem naznačiť, že by som cez zimu zabudol ako na to, ale je to celkom zaujímavý fakt pre hodnotenie okolností. Keby to napríklad vyšetrovala polícia ako dopravnú nehodu, iste by ich to zaujímalo.

Vlastne to bola dopravná nehoda, ktorú som si sám zapríčinil, sám som bol zranený, aj poškodený a sám som aj pokračoval v začatej ceste. Poďme k faktom.

Spúšťal som sa dolu miernym svahom z mosta a zároveň som chcel odbočiť doľava. Na rušnej komunikácii je pre cyklistu najlepšie zastaviť na krajnici, vyčkať vhodný okamih a potom rýchlo prejsť na druhú stranu.

Som však skúsený vodič, tak situáciu zvládnem aj za chodu, pomyslel som si, veď vždy to tak robím. Tak som sa začal obzerať za seba, či ma niekto nedobieha. Nič nešlo ani zozadu, ani spredu, tak som ešte predpisovo ukázal zmenu smeru ľavou rukou (neviem pre koho?). Trochu som to prehnal a zabalansoval som, vybočenie bolo príliš veľké - nezvládol som rovnováhu a skončil som na štyroch.

Bicykel vedľa mňa, ja na kolenách a na rukách, ako pápež, keď pozdravil našu zem pri prvej návšteve Slovenska. Hneď mi toto prirovnanie napadlo ako som tam sklonený k zemi skončil, takmer som sa dotýkal ústami zeme... Prvý pohľad po páde patril dopravnej situácii. Nikde nikoho, cesta bola úplne voľná, žiaden divák, či pozorovateľ.

Mal som šťastie, že sa to uskutočnilo na okraji cesty a tiež pauza v dopravnom ruchu ako na zavolanie. A následky? Na prvý pohľad nič. Sadol som na bicykel, odišiel som podľa plánu do záhradky a ešte hodinu potom som čosi vybavoval v meste. Až doma som zistil zodraté nohavice na ľavom kolene a pod tým už zaschnutú odreninu.

Problém takýchto nehôd ani nie je v samotnom páde, ale práve v následnom možnom zranení kolíziou s okoloidúcimi autami, keď šoféri nemajú šancu včas zareagovať. Môj prípad skončil iba tou jednou odreninou a malým defektom na nohaviciach.

A ešte niečo som si z nehody odniesol - poučenie, že na ceste netreba podceňovať ani jednoduché nacvičené manévre.


Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  884
  •  | 
  • Páči sa:  170x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu