reklama

SME en passant

Vypomohol som si šachovým výrazom pre branie mimochodom, lebo vlastne som išiel k zubárke a noviny SME som si kúpil len tak pomimo, ako pri tom zvláštnom ťahu v šachu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Listujem v novinách vždy od prvej strany, nie naopak, ako to robiašportumilovní čitatelia. Poučený z blogu viem, že najdôležitejšiesprávy nájdem na druhej strane, ale aj tak mi nedá preletieť titulky naprvej.

O štrajku lekárov rozhodnú súdy - tak to je vážne. Ja si však myslím, že skôr ako súdy vkonečnom dôsledku rozhodnú blížiace sa voľby, len si netrúfam hádaťako... A úplne nakoniec to odnesú pacienti a možno niekedy v budúcnostiza to dostanú kvalitnejšie zdravotnícke služby (v ideálnom prípade).

Gyurcsány tesne vyhralprvé kolo volieb. Maďarský premiér asi dobre premiéroval, keď sa mu topodarilo vyhrať z vládnej pozície. Počkajme si, ako sa ukáže strananášho premiéra, vlastne kocky sú už hodené... Naše voľby sú v popredí,už to vyzerá tak, že najviac bude poslancov zo západu . Je to jasné - víťazí západná civilizácia...

Druhá strana priklincovala dôležitosťou naše voľby. Zdá sa, že SDKU chce vyhrať voľby s veľkou prevahou, lebo si nárokuje kreslo premiéra i vicepremiéra a školstvo s kultúrou. Fico nechce do vlády ak nebude sociálna... Chcel by som vedieť, čo si pod tým predstavuje.

Podľa druhej strany novín sa Csáky fakticky prihlásil k vojnovému slovenskému štátu (za vládu sa Rómomospravedlnil za holokaust), aj keď ho v článku citujú: "Slovensko nemážiadne konexie na vojnový slovenský štát..." Význam pojmu konexie je vtrochu inej rovine, ale vieme ako to myslel (alebo nie?).

Zaujala ma správa o Rybníčkovi ,ktorý si svojim pôsobením vo verejnoprávnej televízii vyslúžil uznaniev komerčnej oblasti. Ak dostal ponuku na riaditeľské miesto v novejFebio TV od Fera Feniča, je to pozoruhodné. Ďalší Slovák, čo sapreslávi vo svete...a vyrástol s našim prispením...

Slovnaft ešte stále nevie (čo vieme všetci), či biozložky zvýšia ceny palív... Heineken investuje v Hurbanove, pivo bude tiež drahšie... (to je len môj názor). Hoffmanovci prehrali Becherovku a Iracká vláda už hovorí o občianskej vojne...lietam po titulkoch.

Som, či SME na deviatej strane zisťuje, že Američania vraj pripravujújadrový útok na Irán. Trochu mi nabieha husia koža pri tejto správe,lebo viem, že bez vánku sa žiadne zbrane nedajú do pohybu. Trochu ichale musí znervózňovať nekľudný Irak. Neviem, možno ešte modlitbypomôžu.

Na polstránke sa mi pri listovaní mihol Lukašenko a som skoro na konci spravodajskej časti. Ešte si všímam článok o problematike pripravovaného zákona o Bratislave, ktorý do volieb nebude. Veď času je dosť, taký zákon, to je strategická záležitosť, to sa nedá len tak narýchlo...

Ešte stránka z blog.sme.sk, kde myslím, že zaujme článok z cvokárne. Ľudí zaujíma to, čo nepoznajú a čo mnohí ani nemajú šancu spoznať... (:-) za bránami liečební.

Úplne nakoniec som si nechal názory a polemiku. Musím pochváliť Paródiu od Petra Javúrka(nie sme rodina) jeho názor mi pripadal celkom vyvážený a objektívny.Nepriamo dokumentuje silu, ktorou pôsobí moc na jej vykonávateľov, bezohľadu na počiatočné politické úmysly.

Posledná vec, ktorú si neodpustím je Veľký týždeň od Pavla Hrúzas troškou zvláštnej kalendárnej matematiky s exkurziou do histórie, abynakoniec skončil tu a teraz, na preplnených cestách okolo Veľkonočnýchsviatkov.

Toľko som stihol prečítať v čakárni u zubnej lekárkyzo SME dnes 10. apríla 2006, len tak, mimochodom, ako pešiak v šachupri braní en passant.


Konexie (lat.)- vplyvná známosť; vplyvné spojenie; priateľský vzťah. (Malý slovník cudzích slov, SPN)




Jozef Javurek

Jozef Javurek

Bloger 
  • Počet článkov:  886
  •  | 
  • Páči sa:  173x

Neoznačené fotografie na blogu výlučne z vlastnej tvorby (c). Inak je všetko vo hviezdach... "štandardný už tradičný bloger, s istou mierou poctivosti" (jeden čitateľ) Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoČeský rajCestovanieFotografieHistóriaKultúraPoéziaPrózaMyšlienky, názoryBlogovanieTechnika a technológiaDomácnosťZáhradaZábavaZdravieSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu